IRL: TV Quoten erstmals wieder gestiegen

      IRL: TV Quoten erstmals wieder gestiegen


      Wie Ihr unschwer feststellen könnt, hole ich gerade 3 Tage PR Stuff nach :D
      unter anderem stolperte ich über diese Bemerkung:


      <--- snip ---
      3. IndyCar Series opener scores record rating on ESPN2: ESPN2 earned its highest rating ever for an IndyCar Series race for coverage of Saturday night’s event from Homestead-Miami Speedway, the opening race of the 2008 season and the first event since the recent unification of American open wheel racing. The race also marked the debut of ESPN’s full-season coverage of the series in high definition.

      ESPN2's race averaged a .8 household coverage rating and 815,070 household impressions, making it ESPN2's highest rated IndyCar Series race ever and the most viewed IndyCar Series race on ESPN or ESPN2 in almost three years. The rating was up from the .7 for last year’s Homestead telecast, previously ESPN2’s highest rating ever for an IndyCar Series event.
      --- snip --->

      Quelle: IRL


      Demzufolge hat die Übernahme von TG zumindest schon einmal eine kleine Auswirkung gezeigt, was die Einschaltquoten für den Open Wheel Sport generell in den Staaten angeht. Ob sich dieser Trend fortsetzen wird, bleibt abzuwarten.
      Die Motorsportpolitik mal an die Seite gelegt und sich nur auf den Open Wheel Sport in den Staaten konzentriert: finde ich, ist dieses eine gute Entwicklung. Wenn diese anhält, sehe ich gute Chancen, dass wir die Rennen auch ausserhalb von PayTV irgendwann wieder sehen können.